2022. május 23., hétfő

Shanty town épületek házilag

    A Spectre játékokhoz az egyik nagyobb „seregem” afrikai felkelőkből áll, ezért az egyik asztaltémám az afrikai/latin amerikai shanty town, magyarul talán kunyhó vagy kalyiba város. Ezek tipikusan hullámlemezből és egyéb építési hulladékból összetákolt kunyhók sokaságát jelentik. A lényeg, hogy sok kell belőlük, tehát valami olyan megoldást akartam, ami költséghatékonyan gyártható. Néhány cég árul gyárilag is ilyen szetteket, de véleményem szerint azokból meglehetősen drágán lehetne csak feltenni egy asztalnyi mennyiséget.

Minél kuszább, annál jobb

     Mielőtt nekiálltam, eldöntöttem, hogy csak tereptárgynak fognak kelleni, tehát belül nem lesznek játszhatóak. Ennek egyik oka, hogy nekem kicsit illuzióromboló, hogy egy kunyhó üres, viszont ha telerakom mindenfélével, akkor a figurák nem férnek el normálisan. A másik oka, hogy a készítésük így sokkal egyszerűbb és gyorsabb volt.

     Ezek után azzal kezdtem, hogy rendeltem ebayről fogpaszta kinyomót, kb 1500Ft-ért, amivel aztán a főképp műszaki rajzlapból megfelelő vastagságú papírcsíkokat megdolgoztam. Ezzel a módszerrel végtelen mennyiségű hullámlemez készíthető. Szert tettem egy kis alukasírozott szigetelelőpra is, amiről az aluminum lemezt lefejtve kaptam egy másik jó alapanyagot, ráadásul annak alapból van egy rücskös mintázata. Ezeket aztán feldaraboltam a kellő méretű lemezekre, majd egy doboz (teás, kakaós, de kb. bármilyen megfelelő méretű papírdoboz jó) alapra technokollal felragasztottam egymás hegyére-hátára. Az ajtók, ablakok helyét előre jelöltem, oda igyekeztem nagyjából kihagyni a helyet a lemezekből. Felváltva ragasztottam vízszintes és függőleges hullámzással is, itt-ott feldobtam az extra textúrás aluminium lemezzel. Az oldalakon kívül a tető is így készült, néhánynál extra kéménnyel. Ezután az egészet lefújtam világosszürkére, majd egy-egy hullámlemezt lefestettem zöld, piros vagy kék színűre, hogy megtörjem az unalmas színsémát. Ezekből elég oldalanként egy-két darab, azzal már egész jó összképet kapunk. Utána jött egy erős szárazecsetelés ezüstszínnel, majd az ablakok, ajtók helyét feketével lefestettem. Utána az ablakok helyére pillanatragasztóval beragasztottam átlátszó műanyag lapokat, majd gyufaszálakból vágtam ablakkeretet. Az ajtók többféle módon készültek, textúrázott műanyaglapból, jégkrémpálcikából, néhány ajtóra itt is készítettem ablaknyílást. A fa részeket általában nem festettem, csak az egész kunyhót lekentem barna Quickshade-el, de előtte még ragasztottam ide-oda különböző posztereket. Sok tetőre került különböző hulladék is, faág, szemetes zsákból vágott fólia, szúnyoghálóból vágott drótkerítés darab, nyomtatott kicsinyített újság, szőnyeg, ilyesmik.

Bizalomgerjesztő környék

    Ezzel a módszerrel készült pár extra épület is, egy fodrászat meg egy vegyesbolt, ezekre vastag papírra nyomtatott reklámtáblák is felkerültek, illetve utóbbira egy műanyag keretdarabokból és rossz lepedőből vágott textilből egy kis napellenző. A vegyesbolt teteje jégkrémpálcikákból van, ezt szerettem volna egy kicsit igényesebbre készíteni. Csináltam egy kis fegyverstandot is, műanyagkeretből és hullámlemezből, és mindenféle plusz fegyverrel dobtam fel, ennek ötletét a Black Hawk Down c. filmből vettem.

    Egy-egy épület ezzel a módszerrel gyakorlatilag fillérekből kijön (amúgy is igyekszem a lehető legtöbb hulladékot felhasználni a tereptárgyaim készítésekor), ráadásul mivel mindig többet készítettem alkalmanként, gyorsan is lehet haladni velük. Természetesen mint minden tereptárgyból, ebből sem lehet elég, így tervben van még jónéhány ilyen épület elkészítése, igyekszem majd fotókkal dokumentálni az építési fázist.

A vegyesbolt a bal felső részen látható

A bal felső sarokban egy emeletes tákolmány is látható, ami tökéletes lepukkant motel vagy bordély épületnek


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Játékbemutató

Nemrég Dájnak köszönhetően fel tudtunk venni egy bemutató játékot az LND HQ-n. Petyóval játszottunk le egy egyszerű, de fordulatos, izgalmas...