2023. december 13., szerda

Asymmetric Warfare szabályrendszer

     
    Mint egy korábbi bejegyzésben említettem, a Spectre háza táján volt pár változás idén: A v2-es szabálykönyv licence 2022. év végén lejárt, így az már hivatalosan nem szerezhető be. A Spectre ősszel kiadott egy v3 szabályrendszert, ami teljesen új alapok szerint lett felépítve. Nekem ez, megnézve néhány videót a játékmenetről, nem igazán jött be, így nem is vettem meg végül. Ellenben a v2 korábbi írója, Matt Adams is írt egy saját szabálykönyvet, Asymmetric Warfare néven. A játék Facebook csoportjában több helyről is az az infó jött, hogy ez az új szabálykönyv a v2 kissé csiszolt-javított verziója. Ezt jelenleg csak pdf formátumban lehet megvenni, és úgy döntöttem, teszek vele egy próbát.

A szabálykönyvek evolúciója talán így a leginkább átlátható.

    Az első, gyors átfutás alkalmával a régi ismerős dolgok köszöntek vissza, így mivel ez jelenleg már könnyebben elérhető, mint a régi v2 szabálykönyv, valószínűleg idővel át fogok állni inkább erre. Természetesen alaposabb átolvasás után már több módosítás is felfedezhető, ezek első ránézésre nekem tetszenek. Az egyik legfontosabbnak az tűnik, hogy a stat tesztek már nem úgy vannak, hogy az adott értékeket vagy azok alá kell dobni, hanem a dobás értékét a stat értékhez hozzáadva 8-at vagy többet kell elérjünk. Ez azt jelenti, hogy a korábban nem szupresszálható Elite Leader (CD érték 6), gyakorlatilag a régi rendszerben nem tudta elrontani a dobást, most már 1-est dobva elbukhatja a tesztet.
    
    Ezen kívül amiket találtam egy laza átolvasás után, a teljesség igénye nélkül:
  • a korábbi Sergeant tisztséget kivették, már csak Leader és Soldier közül választhatunk a Tier-ekben
  • a kohéziós távok kicsit változtak
  • járműveknél már nem egyetlen érték adja meg a páncélozottságot, hanem külön értékek vannak attól függően hol találjuk el (ez különösen tetszik, mivel így még fontosabb, hogyan manőverezünk)
  • a többszörös sérülés logikusabb, és talán picit kevésbé halálos
  • a sebesült ellátás finomítva-bonyolítva lett, a stabilizálás és gyógyítás külön lett véve, több eszköz áll rendelkezésre, és dedikált medik is szerepet kap
  • a fegyverünket bipoddal felszerelve már Overwatch-ban is tudunk Rapid fire vagy Automatic szabályokat használva lőni
  • az Encumbering fegyverek (pld: RPG) korábban nem lőhettek ha mozogtak velük, most már erre is van lehetőség, igaz, nem mindegyiknél, és jó sok levonással
  • a közepes géppuskák is tudnak lőni mozgás után
  • a járműveknél a Move or Fire szabály már egyértelmű
  • néhány új fegyver, kiegészítő és járműtípus (harckocsiból talán már feleslegesen sokféle van) bekerült
  • a red-dot sight és a laser sight már nem kombózik együtt, csak az egyik ad bónuszt
  • kampány segédlet egyáltalán nem került bele, és gyakorló scenariok sincsenek
     Ami talán kicsit hiányzik, azok a különböző magyarázó ábrák, rajzok, de mivel általában nincs nagy eltérés a Spectre v2-höz képest, így ez talán nem olyan nagy probléma, ott le tudjuk ellenőrizni. Hangulatos játékbeli fotókat se keressünk a pdf-ben, amik hiánya egyrészt nekem kicsit szárazzá teszi, másrészt viszont felesleges sallang sincs benne, így nyomtatóbarátabbnak mondható ebben a kialakításban.

    Összességében nincsenek benne akkora változások, amik miatt más játéknak éreznénk, viszont pont annyi van benne, ami elegendő vérfrissítést adott a szabályrendszernek, aminek köszönhetően előreláthatólag egy még kifinomultabb rendszerrel játszhatunk az asztali modern csatatéren.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Játékbemutató

Nemrég Dájnak köszönhetően fel tudtunk venni egy bemutató játékot az LND HQ-n. Petyóval játszottunk le egy egyszerű, de fordulatos, izgalmas...