2023. február 6., hétfő

TT Combat teherszállító hajó és raktárépület

     A TT combat remek áron árul MDF kiteket, az MSV Ironside fantázianevű, konténerszállító hajót és a raktárépületet régóta kinéztem már, és pár hónapja sok egyéb mellett ezeket is megrendeltem. A szép lassan készülgető ipartelep/kikötő asztalom egyik fő elemei lesznek, és sok játékban fogom használni terveim szerint. Túszejtő kalózok semlegesítése, kikötőben horgonyzó, fegyvert csempésző hajó elfoglalása csak azok amik egyből az ember eszébe jutnak, de ezeken túl lehet majd használni fun zombishoz, de a konténerszállító akár egy posztapokaliptikus sivatagban megfeneklett hajónak is használható lesz.

A kép jól érzékelteti a raktárépület méreteit.

A hajó teljes felszereltséggel; a konténerek, radioaktív tároló, és két kis láda is a kit része.

     Kiváló ár/érték arányú mindkét csomag, mert az igazán impresszív méretű hajón kívül kapunk még 6 normál konténert, egy radioaktív anyag tárolására szolgáló speciális tárolót, és két kisebb ládát is. Ezeket természetesen használhatjuk külön is, a radiokatív tároló ugyan elég különleges, de bizonyos scenariokhoz tökéletes lesz. Egyébként van egy egyszerűbb készlet is a TT Combatnál, ahol a hajó egyik szakasza nincs benne a kitben, tehát kisebb méretű, és a konténerek, dobozok sincsenek benne, emiatt alapvetően ezt a komplettebbet érte meg nekem megrendelni. Az elosztó depóval is kapunk extra dolgokat: raklapokat, polcokat és még egy targoncát is!

     A hajó építése meglehetősen egyszerű, egyedül a felépítmény összerakásánál kellet kicsit jobban figyelnem, mert gyárilag elég furcsa bontást találtak ki, itt eltértem a gyári utasítástól. Gyakorlatilag a tetők az alatta lévő falakkal kerülnének levételre mikor belül játszunk, én viszont jobban szeretem, ha a falak a padlóhoz vannak ragasztva, mert az ablakok így a helyükön maradnak, így jobban lehet látni a lővonalakat, ennek megfelelőlen ragasztottam össze a felépítményt. A felső szint tetejéhez még kellett egy-egy kis sínt ragasztanom fapálcikából a falak belső oldalán felül-oldalra, mert ezek nélkül kicsit nehézkes volt a tető levétele és visszarakása.





A radioaktív anyag tároló konténer, remek objektíva lehet mondjuk terroristás küldetéshez, akik piszkos bombát akarnak gyártani, de Fallout tematikájú játékhoz is akár.


Ekkora az alaphajó a TT Combatnál, ezt így konténerek nélkül árulják, viszont nyilván olcsóbb is, de a full kit is igen jó árban van.



    Mint minden MDF kitet, itt is összerakás előtt kiválogattam az egyező színű elemeket, és előre lefújtam őket, mert így gyakorlatilag minimális munkánk lesz vele összerakás után, nem mellesleg sokkal egyszerűbb is így festeni. Egyedül a normál konténereket raktam össze festés előtt, illetve a kialakítása miatt a hajó orrát is összeragasztva festettem le. Összerakás és néhány extra részlet festése után kis apróságokkal tettem még élőbbé a hajót, normál papírra kinyomtattam a nevét, amik felragasztásra kerültek az orra, és a tatra. Az Alba Varden nevet a Halálos fegyver 2 c. filmből kölcsönöztem, mert imádom apró filmes vagy egyéb utalásokkal teletűzdelni a tereptárgyaimat. Ezen kívül rozsdafoltokat festettem bőségesen egy csomó helyre, különös tekintettel az ablakokra, ahol igyekeztem a sós víz lefolyása miatti rohadást imitálni, végül a matt lakkozás előtt az egészet még átmostam bőségesen Quickshade-el, ami még ütött-kopottabb hatásúvá teszi, valamint egy plusz védőréteget ad a kitnek. Sima papírra színesben nyomtattam hajózási térképeket, naptárakat, posztereket, órákat, szállítóleveleket, ezeket különböző helyekre felragasztottam így téve teljesebbé az összképet. Apró, de szerintem nagyon látványos feljavítás az ablakokra belülről egy kis átlátszó műanyaglapot beragasztani. A tárolása viszonylag kényelmes, mert a hajó maga 5 elemből épül fel, amiket így szétszedve könnyebben tudunk elpakolni, illetve játékon a középső toldó elemet kihagyva kisebb hajót is fel tudunk tenni az asztalra, ha mondjuk helyhiányunk lenne.

Az ablaküvegek saját készítésűek, sokat adnak a realizmushoz.

A hajóhíd, amit térképekkel, órával stb tuningoltam fel, az ördög a részletekben rejlik.

A hajóhíd alatti kabin, ez is feltuningolva, a raklapok a raktárépülettel együtt jöttek, a dobozok saját készítés, kartonra nyomtatva.

A másik oldal, a polc a 4 Ground terméke.

A kilátás a hídról.

    A raktárépület építésekor hasonlóképpen jártam el, mint a hajónál, tehát kiválogattam színek szerint az elemeket, majd lefújtam őket a kívánt színre, majd összeállítottam a szettet. Ennél viszont a hajóval ellentétben nem volt szükséges eltérni az instrukcióktól, bár néhol véletlenül lelkesebb voltam, amivel később kicsit meggyűlt a bajom, illetve néhány elemnek a helyét nem jelölik az útmutatón. Ez is kapott egy Quickshade felületet az extra védelem és lepusztult kinézet miatt, majd lakkozás után ide is felkerültek a különböző nyomtatott apróságok: óra, jelenléti ív, meztelen nős poszter a falakra, szállítólevelek a földre elszórtan. Mivel hatalmas az épület, emiatt a falak a bejárati oldaltól eltekintve kissé ingerszegények, ezért az egyik oldalfalra kerestem egy véletlenszerű raktározós logót, míg a hátulja egy nagy reklámtáblát kapott (sima nyomtatott karton, sepia wash-al öregítve, feketére festett saslik pálcika kerettel), így máris nem annyira unalmas a nagy felület. A hajónál is bevetett kis trükköt az ablakoknál itt is alkalmaztam, szerintem sokat dob az összhatáson. A polcokra fixen felragasztottam pár dobozt, hogy ezzel ne kelljen külön vacakolni, ezek is sokat dobnak az összképen, ezek a polcok egyébként úgy vannak tervezve, hogy beférjenek az emelvények alá. Ennek a szettnek az egyik nagy előnye, ami egyben a hátránya is: HATALMAS! Az asztalunkon az egyik központi tereptárgyunk lesz, sok lővonalat kitakar, és belül is játszható, de a tárolása nehézkes, viszont rengeteg egyéb kis tereptárgy elfér benne, csak az oldalt fent futó rámpára kell odafigyelni, hogy ne sérüljön.

A nagy ajtók tetszés szerint fel-le nyithatóak.

A telefonfülke 4 Grounds gyártmány.

A hátsó rész, alapból kissé ingerszegény...

...ugyanúgy mint az egyik oldal.

A tágas belső rész.

Ennek nyilván meg kellett történnie.

A nagy polcok a kit része, a kisebbek szintén 4 Grounds.

Cindy Crawford, nyilván.

A rámpa is a kit része, a targonca diecast, de a kithez is jár egy, az még összerakásra vár.

    Mindkét kit a PSMK/Historikum rendezvényen debütált, talán nem túlzás azt állítanom, hogy impozáns megjelenésükkel vonzották a nézőközönséget.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Játékbemutató

Nemrég Dájnak köszönhetően fel tudtunk venni egy bemutató játékot az LND HQ-n. Petyóval játszottunk le egy egyszerű, de fordulatos, izgalmas...