2023. február 6., hétfő

TT Combat teherszállító hajó és raktárépület

     A TT combat remek áron árul MDF kiteket, az MSV Ironside fantázianevű, konténerszállító hajót és a raktárépületet régóta kinéztem már, és pár hónapja sok egyéb mellett ezeket is megrendeltem. A szép lassan készülgető ipartelep/kikötő asztalom egyik fő elemei lesznek, és sok játékban fogom használni terveim szerint. Túszejtő kalózok semlegesítése, kikötőben horgonyzó, fegyvert csempésző hajó elfoglalása csak azok amik egyből az ember eszébe jutnak, de ezeken túl lehet majd használni fun zombishoz, de a konténerszállító akár egy posztapokaliptikus sivatagban megfeneklett hajónak is használható lesz.

A kép jól érzékelteti a raktárépület méreteit.

A hajó teljes felszereltséggel; a konténerek, radioaktív tároló, és két kis láda is a kit része.

     Kiváló ár/érték arányú mindkét csomag, mert az igazán impresszív méretű hajón kívül kapunk még 6 normál konténert, egy radioaktív anyag tárolására szolgáló speciális tárolót, és két kisebb ládát is. Ezeket természetesen használhatjuk külön is, a radiokatív tároló ugyan elég különleges, de bizonyos scenariokhoz tökéletes lesz. Egyébként van egy egyszerűbb készlet is a TT Combatnál, ahol a hajó egyik szakasza nincs benne a kitben, tehát kisebb méretű, és a konténerek, dobozok sincsenek benne, emiatt alapvetően ezt a komplettebbet érte meg nekem megrendelni. Az elosztó depóval is kapunk extra dolgokat: raklapokat, polcokat és még egy targoncát is!

     A hajó építése meglehetősen egyszerű, egyedül a felépítmény összerakásánál kellet kicsit jobban figyelnem, mert gyárilag elég furcsa bontást találtak ki, itt eltértem a gyári utasítástól. Gyakorlatilag a tetők az alatta lévő falakkal kerülnének levételre mikor belül játszunk, én viszont jobban szeretem, ha a falak a padlóhoz vannak ragasztva, mert az ablakok így a helyükön maradnak, így jobban lehet látni a lővonalakat, ennek megfelelőlen ragasztottam össze a felépítményt. A felső szint tetejéhez még kellett egy-egy kis sínt ragasztanom fapálcikából a falak belső oldalán felül-oldalra, mert ezek nélkül kicsit nehézkes volt a tető levétele és visszarakása.





A radioaktív anyag tároló konténer, remek objektíva lehet mondjuk terroristás küldetéshez, akik piszkos bombát akarnak gyártani, de Fallout tematikájú játékhoz is akár.


Ekkora az alaphajó a TT Combatnál, ezt így konténerek nélkül árulják, viszont nyilván olcsóbb is, de a full kit is igen jó árban van.



    Mint minden MDF kitet, itt is összerakás előtt kiválogattam az egyező színű elemeket, és előre lefújtam őket, mert így gyakorlatilag minimális munkánk lesz vele összerakás után, nem mellesleg sokkal egyszerűbb is így festeni. Egyedül a normál konténereket raktam össze festés előtt, illetve a kialakítása miatt a hajó orrát is összeragasztva festettem le. Összerakás és néhány extra részlet festése után kis apróságokkal tettem még élőbbé a hajót, normál papírra kinyomtattam a nevét, amik felragasztásra kerültek az orra, és a tatra. Az Alba Varden nevet a Halálos fegyver 2 c. filmből kölcsönöztem, mert imádom apró filmes vagy egyéb utalásokkal teletűzdelni a tereptárgyaimat. Ezen kívül rozsdafoltokat festettem bőségesen egy csomó helyre, különös tekintettel az ablakokra, ahol igyekeztem a sós víz lefolyása miatti rohadást imitálni, végül a matt lakkozás előtt az egészet még átmostam bőségesen Quickshade-el, ami még ütött-kopottabb hatásúvá teszi, valamint egy plusz védőréteget ad a kitnek. Sima papírra színesben nyomtattam hajózási térképeket, naptárakat, posztereket, órákat, szállítóleveleket, ezeket különböző helyekre felragasztottam így téve teljesebbé az összképet. Apró, de szerintem nagyon látványos feljavítás az ablakokra belülről egy kis átlátszó műanyaglapot beragasztani. A tárolása viszonylag kényelmes, mert a hajó maga 5 elemből épül fel, amiket így szétszedve könnyebben tudunk elpakolni, illetve játékon a középső toldó elemet kihagyva kisebb hajót is fel tudunk tenni az asztalra, ha mondjuk helyhiányunk lenne.

Az ablaküvegek saját készítésűek, sokat adnak a realizmushoz.

A hajóhíd, amit térképekkel, órával stb tuningoltam fel, az ördög a részletekben rejlik.

A hajóhíd alatti kabin, ez is feltuningolva, a raklapok a raktárépülettel együtt jöttek, a dobozok saját készítés, kartonra nyomtatva.

A másik oldal, a polc a 4 Ground terméke.

A kilátás a hídról.

    A raktárépület építésekor hasonlóképpen jártam el, mint a hajónál, tehát kiválogattam színek szerint az elemeket, majd lefújtam őket a kívánt színre, majd összeállítottam a szettet. Ennél viszont a hajóval ellentétben nem volt szükséges eltérni az instrukcióktól, bár néhol véletlenül lelkesebb voltam, amivel később kicsit meggyűlt a bajom, illetve néhány elemnek a helyét nem jelölik az útmutatón. Ez is kapott egy Quickshade felületet az extra védelem és lepusztult kinézet miatt, majd lakkozás után ide is felkerültek a különböző nyomtatott apróságok: óra, jelenléti ív, meztelen nős poszter a falakra, szállítólevelek a földre elszórtan. Mivel hatalmas az épület, emiatt a falak a bejárati oldaltól eltekintve kissé ingerszegények, ezért az egyik oldalfalra kerestem egy véletlenszerű raktározós logót, míg a hátulja egy nagy reklámtáblát kapott (sima nyomtatott karton, sepia wash-al öregítve, feketére festett saslik pálcika kerettel), így máris nem annyira unalmas a nagy felület. A hajónál is bevetett kis trükköt az ablakoknál itt is alkalmaztam, szerintem sokat dob az összhatáson. A polcokra fixen felragasztottam pár dobozt, hogy ezzel ne kelljen külön vacakolni, ezek is sokat dobnak az összképen, ezek a polcok egyébként úgy vannak tervezve, hogy beférjenek az emelvények alá. Ennek a szettnek az egyik nagy előnye, ami egyben a hátránya is: HATALMAS! Az asztalunkon az egyik központi tereptárgyunk lesz, sok lővonalat kitakar, és belül is játszható, de a tárolása nehézkes, viszont rengeteg egyéb kis tereptárgy elfér benne, csak az oldalt fent futó rámpára kell odafigyelni, hogy ne sérüljön.

A nagy ajtók tetszés szerint fel-le nyithatóak.

A telefonfülke 4 Grounds gyártmány.

A hátsó rész, alapból kissé ingerszegény...

...ugyanúgy mint az egyik oldal.

A tágas belső rész.

Ennek nyilván meg kellett történnie.

A nagy polcok a kit része, a kisebbek szintén 4 Grounds.

Cindy Crawford, nyilván.

A rámpa is a kit része, a targonca diecast, de a kithez is jár egy, az még összerakásra vár.

    Mindkét kit a PSMK/Historikum rendezvényen debütált, talán nem túlzás azt állítanom, hogy impozáns megjelenésükkel vonzották a nézőközönséget.

Autóroncsok

     Még június 19-én Kispesten volt egy autóbörze, gondoltam a PSMK után lazításképpen elnézek, hátha találok pár klassz 1/43-as diecast modellt a gyűjteményembe, mert egy-egy adott asztal hangulatát szerintem nagyban befolyásolja, hogy milyen járműveket teszünk fel a terepek mellé. Szerencsém volt, fillérekért tudtam venni pár dirib-darab alkatrészt, konténert, teherautó utánfutót, ilyesmiket, egy régóta keresett taxit is megvettem, és pár egyéb autót. Viszont aminek a legjobban örültem: egy árus 400Ft-os áron adott sérült autókat, vettem is 5 darab Willys Jeepet, vegyesen olív és sivatagi festéssel, meg egy fehér 60-as évekbeli autót, azt hiszem valamilyen Triumph modellt. Ezeket már alapból azzal a céllal vásároltam, hogy kiváló roncs autó alapanyagok lesznek.


    Kicsomagolás után úgy döntöttem, a legjobb állapotú Jeep-et meghagyom eredeti állapotban, igaz, ehhez a többit is kannibalizálnom kellett, mert például kormánymű csak egyhez volt ép. A maradék négyet különböző mértékben leamortizáltam, egyről az alvázat teljesen leszereltem, így kapva egy újabb elemet, illetve egy másikat konkrétan kettévágtam dremellel oly módon, hogy a hátsó részt az alvázzal meghagytam, így a motortér az első ülésekkel külön felhasználható, így szintén többnek mutatva a valós daraboknál.

    Következett a festés, a sivatagi verziókat teljesen lefújtam zöld alapozóval, az olív példányoknak csak a fekete műanyag utasterét, hogy ne csillogó műanyag hatással indítsam a koszolást. Miután így újra összeraktam őket, a civil autóval együtt dolgoztam tovább velük: először kaptak egy erős gunmetal szárazecsetelést, utána szivacsdarabbal dry rust színt vittem fel rájuk, szintén nem finomkodva. Ezután Sepia wash-al lekentem mindet, majd csak a dzsipeket még Military shade-el is bemostam.

    MDF alapokra hot glue-val felragasztottam őket, a civil autót külön tettem fel, mert így a tisztán Jeep roncsok használhatóak akár hadi roncstemetőnek vagy akár szétlőtt konvoj maradványának is. Néhány extra, lehullott alkatrésszel, és egyéb bittel még feldobtam őket (ezekkel mindig igyekszem a szemmel látható, nyilvánvaló hibákat eltakarni, mint pl az alvázon a csavar helye, amivel össze vannak illesztve a kisautók), majd megkapták a szokásos talpalást, és végül egy erősen felhigított földtextúrával igyekeztem poros hatást elérni rajtuk. Ezek után már csak a matt lakkozás volt hátra, és végezetül a különböző növények felragasztásával elkészültek ezek az olcsó, de látványos kis tereptárgyak.






2022. július 1., péntek

Figura projektek: Filmes karakterek I. rész


     Az egyik projektem figurák tekintetében filmes karakterek gyűjtése, melyek Spectréhez remekül felhasználhatók. Példának okáért a PSMK-n bemutatózott játékon a teherhajó kapitánya Jack Burton volt a Nagy zűr Kis-Kínában c. filmből. Hangulatilag tökéletesen passzolt, és a szokásos kikacsintós poénnak is teljesen jó volt, mert a figyelmet azért nem vonta el a játéktól, de szerzett pár jó pillanatot. Egyébként meglepően sok cég gyárt filmes karaktereket, a három legnagyobb talán a Hasslefree, Crooked Dice és Studiominiatures. Ráadásul ezek főleg a szívemnek kedves, főképp 80-as, 90-es évek klasszikus és kult filmjeiből vannak, így a legtöbb nagy kedvenc filmből össze lehet gyűjteni a hősöket (bár érthetetlen módon, néhány magas labda ezidáig nem lett lecsapva, mint pl. a Magnum P.I vagy a Heat). Egy Broforce jellegű, coop/solo zombis küldetést már összeraktam Spectre szabályokkal, ahol a filmes hősökkel kell megmenteni a civileket, és ha valamelyikük meghal, új random hős jön a helyükre. Ez is egy folyamatosan futó projekt, szóval még bőven nem értem a végére, de ettől függetlenül elkezdem bemutatni őket.


    Minden a bal oldali Piszkos Harry figurával, és a Riggs-Murtaugh párossal kezdődött, amiket poénból rendeltem, de aztán hamar projektté terebélyesedett a dolog. A barna öltönyös Callahan jóval később érkezett.

Szürke öltönyös Harry: Hasslefre

Barna öltönyös Harry: Studiominiatures

Riggs és Murtaugh: Rogue miniatures





     Az első festett filmes figuráimat velük kezdtem. Sajnos ezek a figurák kicsit kisebbek arányaiban, mint az átlag, ami alapvetően nekem nem szokott gondot okozni, és asztalon sem tűnik fel igazán, de pl. az előbb bemutatott Murtaugh mellett, aki az átlagosnál picivel nagyobb, szinte eltörpülnek. Joliet Jake kését moddoltam mikrofonná, hogy teljesen civilnek lehessen őket használni, meg hát hozzájuk amúgy sem illik a fegyver.

Mind a Studiominiatures gyártmánya






    A három figura vicces módon három különböző gyártótól van. A fotóriporteren annyit változtattam, hogy készítettem neki napszemüveget.

Kilgore: Wargames Illustrated

Kurtz: Studiominiatures

Fotóriporter: The Assault Group






    Egy nagyobb csapat, amit nagyrészt egy azóta megszűnt szettben tudtam rendelni. Sajnos a figurák alapja a Genesys film volt, így a Sarah Connor figurát nem használtam fel, és azóta is bosszant, hogy nincs a T2-ből mintázva róla mini (újabb magas labda a gyártók felé).

Terminator 1: Studiominiatures

Az összes többi a River Horse Terminator Genesys karakter szettje illetve Endoskeleton kerete





    Vegyes felvágott utcai banda, az Országút fantomja véletlenül került hozzám, mert rendeléskor egy másik mini helyett ezt küldték. King Willi a Predator 2-ből az egyik kedvencem, mert ő tipikusan az a figura, akit elsőre nem feltétlenül ismer fel az ember. A Rogue minik az átlagosnál picit nagyobbak itt is, ami Macheténél vagy Leonnál nem zavaróak, de Mathilda más figura mellett kissé nagynak tűnhet.

King Willi: Studiominiatures

Összes többi: Rogue miniatures





    És ha már a Predator 2 volt előbb említve, íme a Predator 1 csapatom. Mivel ők kiemelt helyen vannak nálam, ezért egyből két szettet rendeltem két különböző gyártótól, és kiválogattam minden karakterből amelyik jobban tetszett, és az lett kifestve. (A maradékot különböző projektekre használtam/használom majd fel.)

Hawkins, Blain, Mac, Dutch: Rogue miniatures

Poncho, Dillon, Billy: Studiominiatures





...to be continued!

2022. június 20., hétfő

PSMK & Historikum beszámoló

 

Június 18-án lezajlott az V. PSMK makettkupa, ami helyet adott a Historikumnak is, melyre Gábor barátommal kivittük a Spectre játékot. Amennyire én tudom, itthon még nem volt bemutatva, ezért mindenképpen szerettünk volna egy igazán látványos asztalt felvonultatni. Kb. négy hete beszéltük meg, hogy milyen küldetést kellene lejátszani, ennek a leírása itt olvasható. Mikor beszéltük, már megérkezett a TT Combat-tól egy csomagom, melyben többek között egy teherhajó és egy raktárépület is volt, így egyből tudtam, hogy ezeknek mindenképpen fel kell majd kerülniük, hogy a küldetést megfelelően tudjuk játszani, és nem mellesleg, hogy az asztal is még látványosabb legyen. Feszített tempóval, meló után nem ritkán még 4-5 órákat dolgoztam a két készleten, amikkel párhuzamosan pár kisebb dolgot is befejeztem, illetve készítettem egy egyszerű tenger alapot is a hajónak, és filcanyagból a kikötő betonját is megcsináltam. Péntek este végül az utolsó simítások is megtörténtek, a próbaasztalt felraktam, hogy lássam, ha esetleg valamilyen tereptárgy még kell, így végül nap végén elégedetten pakolhattam össze.


Szombat reggel aztán Gáborral kiértünk a helyszínre, a belépés gyorsan, gond nélkül zajlott, egyedül parkolóhelyet találtunk viszonylag nehezen. A helyszínen olyan kavalkád várt minket, amire bevallom én még csak nem is számítottam. Börzések, hagyományőrzők hada volt a csarnokban, komolyan nagyszabású volt az egész, profi munka, kicsit el is kezdtem magamban aggódni, hogy basszus, a mi asztalunk megüti-e a mércét. Utolsó befutóként érkeztünk a Historikum bemutatózói közül, Jánossal rendeztük az anyagiakat (itt is köszönjük, hogy megszervezte a bemutatót), majd gyorsan felpakoltuk az asztalt. Itt nagy segítség volt, hogy előző nap már egyszer felraktam, így nagyjából tudtam, hogy mi a cél, így viszonylag gyorsan sikerült a kikötőt a favela városrésszel feldobni az asztalra. Már ekkor érkeztek érdeklődők, és ez a rendezvényen végig így volt, nem is nagyon tudtam megcsodálni a többi játékot, pedig gyönyörűek voltak, a maketteket, börzét és a többi helyszínt meg egyenesen esélytelen volt meglátogatnom. Mondjuk a börzének kicsit örülök, mert biztos súlyos ezreket költöttem volna :-D Külön sikernek könyveltem el, hogy ketten is kipróbálták a játékot, ez volt az egyik célunk, hogy kisebb, gyors, egyszerű játéklehetőséget nyújthassunk az érdeklődőknek. Ezzel el is ment az idő kb. 1-ig, mikor is nekiálltunk a fő küldetés lejátszásának, mely nagyjából az alábbiak szerint zajlott:

Az egyik próbajátékon az SBS hajóra száll...

...és lövi a rosszfiúkat

Az éjszaka leple alatt a Shayetet 13 gumicsónakkal megérkezett a hajóra, ahol elkezdték átvizsgálni a konténereket, azonosítva a három fegyverszállítmányból kettőt. Természetesen ezekre a robbanótöltetek is felszerelésre kerültek. E közben a hajó személyzetét is semlegesítették, valamint a kikötőben járőröző két kisebb osztagot is ártalmatlanították. A Sayeret Maglan a sötétség jótékony takarásában a város szélén érkezett meg gyalogosan, és folyamatosan felfejlődve elértek kb. féltávig. Közben a lövészük kilőtte a terroristák pickupján a ZsU-23-2 lövészt, ami később problémát okozhatott volna. Viszont ezt meghallották már a helyi hadsereg tagjai, akik riadoztatták a közelben állomásozó harckocsijaikat, amik pár körrel később voltak várhatóak. A városban bandázó milicia részeg tagjai ekkor még nem tudták mi történik körülöttük, köszönhetően a hangtompítós fegyvereknek, viszont miután megérkezett az Eitan páncélozott csapatszállító is, ami a nehézgéppuskájával kilőtte a pickupot, már felriadtak alkoholmámorukból, és elindultak megnézni mi történik a közelükben. 

Az ügynök által előző nap készített felvétel a kikötő bejáratáról.

Az egyik járőr a kikötő területén.

A helyi hadsereg és a palesztinok, akik a fegyverek rakodását felügyelik a raktárépületben.

Bandázó milicisták a városban, a hangulat itt még remek, van bőven banánbor és a boszorkánydokinál egyéb bódító anyagok is!


Civilek a favelában

A Shayetet 13 folyamatosan előrenyomulva megközelítette az épületet, útközben semlegesítve az eléjük kerülő ellenséget. A helyi milícia alfőnöke végre tudta riadoztatni a városban az épületekben alvó társait is, de itt a szerencsétlen dobásaimnak köszönhetően a 11 épületből mindössze háromból jöttek elő további harcosok. Időközben az első harckocsi is megérkezett, ami ideig-óráig megakasztotta a Sayeret Maglan nyomulását, de a fölöttük köröző UAV támogatását lehívva, egy Hellfire rakéta pontot tett a kellemetlenkedő T55 pályafutásának végére. A felderítők még ennek ellenére is sikeresen megritkították a helyieket, a gránátvető elég csúnya dolgokat tud okozni a rosszabbik végén állva. Pár körrel később megérkezett a második harckocsi is, első reakcióként nála is füstfüggönyt vontak a felderítők, de a preciziós lövészüket a tank meg tudta sorozni a nehézgéppuskájával, így halálosan megsebesítve őt. Mivel a többiek elhasználták korábban a páncéltörő rakétáikat, és a füst miatt nem láttak rá a T55-re, ezért itt a történet kedvéért eltértünk kicsit a szabályoktól, a haldokló lövész hősiesen lehívta az UAV-ról a második Hellfire-t (harmadik dobásra sikerült, amikor is már csak az 1-es célszám volt siker, de összejött!), ami gond nélkül robbantotta apró darabokra az őskori tankot. A parancsnok közben az UAV elektronikus zavarását is lehívta, ami 3 körre bénított meg minden kommunikációt az oldalamon, ráadásul abban a körben még mozogni sem tudtam. A Sayeret Maglan így gond nélkül tovább tudott nyomulni a raktárépület felé, itt csatlakozott hozzájuk a rejtett felderítőjük, aki addig civilnek álcázva közelítette meg a kikötőt. Ekkorra már kezdett hajnalodni a játékbeli idő szerint, tehát elvileg már nem voltam akkora hátrányban, de gyakorlatilag a két harckocsi elvesztésével nem sok esély maradt az APC-vel támogatott támadók visszaverésének. A raktárat végül két oldalról, pucolták ki, de itt pár sikeres overwatch lövés leterített egy Shayetet 13 kommandóst, egy másikat pedig súlyosan megsebesített. Közben még a hadúr behívta a városból a haverokat, de mivel azok sem egyből érkeztek, sok vizet már nem zavartak volna, így a játékot befejezettnek nyilvánítottuk. Totális IDF siker volt a vége, náluk mindössze két halottal és egy sebesülttel, míg a másik oldalon a teljes palesztin és helyi hadsereg megsemmisült (5fő plaesztin, és kb. 25fő katona), valamint a helyi milicia is kb. 30-40fős veszteséget könyvelhetett el. Összességében sikerült ismét egy remek, filmszerű játékot játszanunk, ami nagyjából a való életben is hasonlóan játszódhatna le.


A Shayetet 13 megközelíti a mólót

Az UAV drón felvétele a második tankról (a kép jobb felső sarkán a hősies felderítő, aki haldokolva hívta le a rakétacsapást, hogy társai megmenekülhessenek)


Hajnalra már áll a bál a raktárépület körül

Térfigyelő kamera felvétel, ahogy a kommandósok betörni készülnek a raktárba

A játék végén elégedetten elpakoltunk, váltottunk pár szót az ott lévő hobbitársakkal, János még belengette nekünk a következő Historikumot, amire ha rajtam múlik, ismét menni fogunk, a mostani rendezvény tapasztalatiból tanulva, töretlen lelkesedéssel. Addig is, amennyiben szeretnétek kipróbálni ezt a játékot, írjatok ide kommentben, vagy keressetek meg a 28mm Historical wargaming Hungary vagy Magyar Történelmi Hadijátékos Facebook csoportban, és összehozunk egy gyakorló játékot ;-)





2022. június 3., péntek

PSMK bemutatójáték

 

2022. június 18-án kerül megrendezésre az V. PSMK makettkupa, melyen különböző terepasztalos wargame bemutatók is lesznek. Amennyire én tudom, Magyarországon a Spectre rendszer még nem volt bemutatózva, így már egy ideje tervben volt, hogy kiviszem egy hasonló alkalomra, és most végül ez megvalósulni látszik. Egy komplexebb küldetést tervezünk lejátszani, bemutatva hogy milyen sokféle hangulatfokozó apróságot lehet a játékban használni. Viszont ez nem jelenti azt, hogy a küldetés túlbonyolított lesz, vagy kevésbé lesz látványos vagy pörgős, mert igyekszünk egy igazán tetszetős asztalt kivinni, ahol a modern harctér folyamatosan változó szituációit remekül tudjuk majd imitálni. A fő küldetésbe, ami lentebb olvasható, akár csatlakozhat is, akit érdekel, illetve kisebb lélegzetű, gyors egyszerű játékmódban is ki lehet majd próbálni.





Operation Guardian of the Walls

Helyszín:

XXXXXXXXXXXXX Vörös-tenger- kikötője, Afrika

Időpont:

2021. XX. XX.

 

2021-ben ismét fellángolnak a harcok a Gázai övezetben, a palesztin felkelők és az IDF között. A palesztinok rakétákkal lőnek izraeli civil és katonai célpontokat, de az Iron Dome rakétavédelmi rendszer remekül teljesít, mérsékelve az áldozatok számát. Az IDF erre válaszul elindítja nagyszabású, Guardian of the Walls hadműveletét. Sikeresen támadnak meg és foglalnak el palesztin fegyverraktárakat, nagy mennyiségű hadianyagot megsemmisítve. Az Izraeli hírszerzés tudomására jut, hogy egy nagyobb szállítmány nehézfegyverzet indul XXXXXXXXXXXXXból teherhajóval. Az izraeli különleges alakulat, a Shayetet 13 kapja feladatul, hogy a szállítmányt még a kikötőben foglalja el és semmisítse meg, mielőtt a hajó kifutna. A kikötőben és a környező városrészben igen nagyszámú a XXXXXXXXX milícia jelenléte, ezért a rajtaütést minél gyorsabban kell elvégezniük, mielőtt a lázadók elvágnák a menekülő utat az egység elől...

Tabletop Wargames: A Designers’ and Writers’ Handbook

  A Wargame hobbi reneszánszát éli napjainkban, hála az olyan oldalaknak, mint a Wargamesvault, egyre több és több szabálykönyvhöz férhetü...